کد خبر: ۸۶۷۰
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

پرنده‌های یک چشم شوکا محسنی

ایده دانش‌آموز محله الهیه، او را برنده مسابقه تصویرسازی کرد. می‌گوید: هدفم این بود که نشان دهم محیط اطراف ما اهمیت زیادی دارد و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

شوکا محسنی، نوجوان محله الهیه، هفده سال دارد و در کلاس یازدهم در رشته علوم‌تجربی تحصیل می‌کند. او دو سال پیش در چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان ناحیه ۷ مشهد مقام اول را در رشته تصویرسازی به‌دست آورده است.

علاوه بر این، از همان سال کار گویندگی را هم دنبال و با مؤسسه پانا همکاری می‌کند، اما هدف اصلی شوکا قبولی در رشته پزشکی و درمان بیماران است.

 

- از چه زمانی تصویرسازی را شروع کردی؟
تا قبل از سال نهم هیچ تجربه‌ای در این زمینه نداشتم و با تشویق معاون پرورشی مدرسه گروهی تشکیل دادیم تا در چهلمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری ناحیه شرکت کنیم. ایده‌ای درباره محیط زیست داشتم و آن را با دانش‌آموزان گروه در میان گذاشتم، اما به‌مرور بچه‌ها از گروه رفتند و در نهایت کار را به‌تن‌هایی به انجام رساندم و توانستم مقام اول ناحیه را به‌دست بیاورم.

- چه ایده‌ای را در این مسابقات اجرا کردی؟
برای این مسابقه پرنده‌هایی را در آسمان کشیدم که فقط یک چشم داشتند و در فضایی آلوده زندگی می‌کردند و شرایط خوبی نداشتند. هدفم این بود که نشان دهم محیط اطراف ما اهمیت زیادی دارد و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم. تصویر را روی مقوا اجرا و از تکنیک‌های برجسته‌سازی استفاده کردم.

- چطور شد که سراغ گویندگی رفتی؟
معاون پرورشی مدرسه گفت صدای خوبی دارم و می‌توانم از این استعدادم بهره ببرم. در دوره‌های گویندگی مؤسسه پانا شرکت کردم و برای تولید پادکست با آن‌ها همکاری می‌کنم. امسال در مسابقات گویندگی آموزش‌وپرورش هم شرکت کردم و متنی را برای ۲۲ بهمن نوشتم و آن را اجرا کردم، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

- چرا رشته علوم‌تجربی را انتخاب کردی؟
علاقه‌ام به پزشکی باعث شد برای دبیرستان علوم‌تجربی را انتخاب کنم. قبولی در این رشته سخت است، ولی همیشه دوست داشتم با کمک به بیماران و درمانشان به آن‌ها امید بدهم.

- نظرت درباره محله الهیه چیست؟
محله خوبی داریم، اما هنوز درحال پیشرفت است و به امکانات بیشتری نیاز دارد. مدرسه، سینما، کتابخانه، بوستان برای بانوان و فروشگاه‌های مختلف از نیاز‌های اینجاست و کمبود آن‌ها به چشم می‌آید.

- عضو کتابخانه هستی؟ بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خوانی؟
در کتابخانه امام‌خمینی (ره) و کتابخانه فاطمیه، در بولوار دکتر حسابی عضو هستم. با اینکه فاصله کتابخانه‌ها از خانه زیاد است، به‌دلیل علاقه‌ای که به مطالعه دارم، در هفته چندروزی به کتابخانه می‌روم و آنجا فقط کتاب‌های غیردرسی می‌خوانم. بیشتر کتاب‌هایی را انتخاب می‌کنم که موضوع آن‌ها روان‌شناسی، فلسفه و علوم‌اجتماعی است.

- دوست خوب از نظر تو چه ویژگی‌هایی دارد و آیا دوست خوب داری؟
دوست خوب کسی است که در وضعیت سخت و آسان کنارت باشد و بتوانی از او درس زندگی بگیری و کمک کند تا در مسیر موفقیت بمانی.

- دوست خوب تو چه کسی است؟
به‌نظرم بهترین دوست کتاب است. در زندگی آرامش اهمیت زیادی دارد و کتاب تنها دوستی است که به من آرامش می‌دهد و با خواندن هر کتاب راه‌ورسم زندگی را یاد می‌گیرم.

* این گزارش پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۴۲ شهرآرامحله منطقه ۱۱ و ۱۲ چاپ شده است.

ارسال نظر